Pseudo-cronica de teatru

0

Postat de Geocer | in categoria borta, davila, luminita, mazare, peste, pitesti, teatru | pe data de 09-02-2009

Sambata seara am fost la teatru. Mi-am zis ca decat sa stau singur acasa, sa golesc vreo 2-3 beri uitandu-ma la televizor, mai bine vad o piesa de teatra, ma mai cultiv si eu, mai ies in lume mai fac si miscare. Si-asa nu mai fusesem de cativa ani buni.
Si uite-asa am ajuns s-o revad pe minunata actrita Luminita Borta de la teatrul Davila din Pitesti, impreuna cu Ileana Zarnescu in „Peste cu mazare” de Ana Maria Bamberger. Nu, in piesa nu este vorba nici de manelistul Peste si nici de primarul Mazare. Este vorba despre o poveste de viata simpla, scrisa cu talent de catre autoare si interpretata remarcabil de cele 2 actrite.
Celor care nu sunt din Pitesti, sau celor care n-au mers niciodata la Teatrul Davila, numele de Ileana Zarnescu si Luminita Borta nu le spun nimic. Dar pentru cei ce iubesc teatrul pitestean, ele sunt foarte cunoscute si iubite. Cel putin pe Ileana Zarnescu o stiu de cand eram licean. Acum e la pensie, probabil, dar in „Peste cu mazare” era nevoie chiar de o actrita de varsta ei, asa ca s-a potrivit foarte bine.
Practic este vorba de o piesa cu doar doua personaje, mama si fiica. Despre cei cu care destinul lor se intersecteaza sau s-a intersectat candva aflam doar din ceea ce-si povestesc una alteia. Cred ca in acest gen de piese actorii au posibilitatea sa-si arate pe deplin talentul. Iar cele doua actrite care au jucat sambata seara au demonstrat cu varf si indesat ca il poseda. Foarte frumos jucate calatoriile printre amintirile de tinerete ale mamei si extraordinar interpretate trecerile de la bucurie la tristete sau invers, ale fiicei.
Le felicit pe Ileana Zarnescu si pe Luminita Borta si le urez mult succes in continuare. In acelasi timp, promit ca ma voi duce mai des la teatru.
P.S. Din pacate, pozele mele n-au iesit prea grozave, asa ca am ilustrat articolul cu afisul spectacolului luat de pe site-ul teatrului Alexandru Davila.