Cifre seci, cifre reci !

26

Postat de Geocer | in categoria blog, blogger | pe data de 21-01-2010

M-am decis sa scriu un articol in care voi incerca sa explic pe intelesul tuturor niste expresii care se vehiculeaza prin blogosfera (si nu numai) expresii care par (pentru unii) ceva de domeniul SF-ului.  Fac inca de la inceput o precizare : cei care mai au si alte expresii al caror sens nu le este clar, pot sa ma intrebe despre ele. In masura in care va fi posibil (adica daca o sa stiu), o sa le raspund. Dar sa purcedem la treaba :

  • Foarte multa lume se mandreste cu locul pe care se afla in Zelist. Dar ce criterii sunt luate in seama pentru a se intocmi acel clasament? E destul de complicat algoritmul lor, dar pe scurt conteaza link-urile catre blogul tau. Link-urile pot fi cele din blogroll-urile altor bloggeri, sau din articolele publicate de bloggeri. Mai valoroase s-ar parea ca sunt ultimele (cele din articole). Asa incat, cei care au participat la ultimul joc bloggeristic pe care l-am initiat, poate ca au observat o crestere brusca in Zelist. Este efectul acelor multe link-uri din articolele celorlalti participanti. Fara sa-l declar, asta era si unul dintre scopurile acelui joc.
  • Google Page Rank este un indicator (inventat de google, evident) care masoara vizibilitatea unei pagini. Cu alte cuvinte, cu cat exista pe web (nu numai in blogosfera) link-uri catre pagina ta, cu atat cresti in vizibilitate. Cu cat dai mai multe link-uri catre altii, cu atata scazi. De aceea zicea cineva la un moment dat, ca unul care are PR 4 nu prea da link catre unul care n-are decat 1. E foarte simplu pentru oricine sa-si afle PR-ul : in aceasta pagina nu aveti decat sa va introduceti adresa blogului (site-ului), apoi codul anti-bot si veti sti cat de mult va pretuieste google pe o scara de la 0 la 10.
  • Bounce Rate este un alt indicator inventat de google si masoara interesul aratat de catre cititori blogului tau. Adica, daca un vizitator ti-a intrat pe blog, a citit 2-3 randuri si dus a fost, nu prea poti spune ca omul ala a fost interesat de ceea ce scrii tu. In schimb, daca pe langa pagina pe care a „aterizat”, mai citeste si alte 2-3 pagini, mai lasa si un comentariu, iar peste cateva ore mai revine si ca sa vada daca i-ai raspuns, asta inseamna ca acel cititor devine din ce in ce mai interesat de blogul tau. Cum face google ca sa masoare acest interes? Aici treaba e mai complicata decat in cazul PR-ului. Adica, trebuie sa-ti instalezi un cod de la google analytics pe blog, apoi sa urmaresti evolutia in timp a indicatorului, asta in conditiile in care google analytics merge o data si sta de 10 ori (adica da eroare 404). Dar chiar si fara google, oricine are instalat un counter pe blog poate sa afle cu aproximatie care este aces indicator, deoarece el se masoara ca raport intre numarul de vizitatori unici si numarul de pagini vizualizate, inmultit cu 100 ca sa se obtina procentual. Se zice ca acesta trebuie sa fie cat mai mic, dar nici extrem de mic nu poate fi. Oricum, daca e peste 80 %, inseamna ca cititorii nu prea sunt interesati de ceea ce scrii. Pentru informare, Bounce Rate-ul blogului meu se invarte in jurul a 50 %, asta insemnand ca (in medie), orice vizitator vizualizeaza cate 2 pagini. Ceea ce nu e rau deloc. De altfel, se stie ca eu pun mare pret pe vizitatorii fideli, nu pe cei sositi de pe google.
  • Si pentru ca veni vorba de google (de fapt, cam toate graviteaza in jurul lui), iata inca un indicator procentual : cat la suta dintre vizitatorii unici iti sunt adusi de motoarele de cautare. In privinta asta, parerile sunt impartite : adeptii SEO (Search Engine Optimisation = Optimizare pentru motoarele de cautare) sustin sus si tare ca musai sa ai macar 60-70 % dintre vizitatori adusi de motoarele de cautare. Cei ca mine, mai conservatori din fire si adepti ai fidelitatii cititorilor sunt de parere ca vizitatorii ajunsi la tine pe blog in acest fel vin doar pentru o informatie punctuala, o citesc, iti multumesc in gand pentru ea sau te injura ca n-au gasit ce trebuie, apoi isi vad de drum. Rareori se intorc. Tot pentru informare pot sa va spun ca pe acest blog cca. 10-15 % ditre vizitatori sunt adusi de motoarele de cautare.
  • Ma opresc aici, ca mai vine si dom’ VanGhelie din cand in cand sa citeasca si nu vreau sa-i explodeze capul citind un articol prea lung si cu prea multe informatii.

    Comments (26)

    Bună treaba cu bounce rate…

    Dom VanGhelie, să facă bau la cap?!
    Nici o shansa! El mereu este care este!

    Georgica imi iei painea de la gura omule 🙂 se vede ca ai fost un elev la lectiile predate pe ici pe colo…

    Lasa Dumi ca e paine pentru toata lumea !

    elev constiincios…

    Adevarul este ca despre Bounce Rate, de la tine am auzit prima data.

    […] doar în zilele de joi. Când nu citea din autorul sus amintit, desigur! . Pe Geocer doar unele cifre îl lasă rece, nu îl mai impresionează nimic din ce este sec… . Când i-am recomandat-o, […]

    Logatule, tu esti clar luat in colimator de Akismet ca trimiti SAPM. De vreo 3 ori i-am spus ca nu sunt spam comentariile tale si el tot ti le blocheaza. Ce i-ai facut?

    george, am citit şi rascitit ce ai scris. dacă stiam ca e totul atat de complicat, jur ca nu ma apucam de bloggerit. am avut cele mai oneste intentii.
    acum nu mai inteleg nimic.
    asta ma face sa scriu in continuare.

    Ehei … nu e asa cum crede lumea ! 😀
    Bafta la scris in continuare si nu baga in seama toate chestiile astea.

    Explicatia acestui saritor de rating, bounce rate, este foarte buna! Tre sa mai citesc inca o data dar pana la urma ma dumiresc de tot 😀 Multumimt de articol! Extrem de folositor!

    Da, da, ai dreptate… sunt de domeniul SF… daca blogul e un jurnal online, cui ii pasa cati vizitatori ai?

    Daca e jurnal online si scrii doar pentru tine si inca vreo 2-3 persoane (cum am scris eu tot anul 2008), e clar ca nu-ti pasa. Dar daca vrei sa participi pe la concursuri, atunci e altceva. Ca sa nu mai zic de cei care vor sa castige bani din blog.

    Eu particip la jocuri… sunt mai amuzante

    Lasa ca te nominalizez eu la o categorie in concursul "Cele mai bune bloguri din 2009".

    Cred ca a ajuns sa fie mai lung comentariul decat articolul meu.
    Ce este Zelist? Asa cum am scris si in articol, este un clasament al bloggerilor din Romania. Pe coloana din dreapta se poate vedea si pozitia mea in acel clasament. Tinand cont ca in momentul de fata clasamentul contine cam 43 000 de bloguri, eu zic ca nu stau rau.

    Laudarosule 😛 =))

    Daca am cu ce ! 😀

    1. Deranjeaza lungimea comentariului? Pot SI sa ma abtin… (Eu doar incercasem sa imi aduc cat-de-cat contributia, asa nestiutor cum sunt.)
    2. Multumesc pt explicatie, mi-o fi fost mintea plecata pe coclauri.
    3. Multumesc SI MAI MULT pt oferirea abonarii prin posta la comentarii! CHIAR mi-o doream, dar credeam ca nu e postata pt ca nu e posibila.
    4. Esti orgolios si ai motive, esti perfect justificat (in primele doua treimi din primul procent…)
    Felicitari!

    1. Lungimea comentariului nu deranjeaza sub nicio forma, doar ca din proprie experienta stiu ca daca e lung sunt sanse mici sa-l citeasca cineva pana la capat. E valabil si pentru articole, nu numai pentru comentarii.
    3. In acest tip de blog sunt o gramada de chestii care se pot face, dar pentru fiecare trebuie sa cauti si sa instalezi cate un plugin (un adaos).
    4. Nu sunt deloc orgolios. Ema m-a tachinat, i-am raspuns si eu la fel.

    Nu vreau sa critic, doar sa aduc niste informatii exacte:
    Bounce rate e mai vechi decat Google deci nu ei l-au inventat si nici nu masoara media de pagini vazute. E doar unul dintre indicatorii care pot fi folositi pentru a masura „interesul cititorilor”.

    1. Deocamdata nu "cunosc" pe nimeni de pe aici, comentez avand drept "auditoriu" intentionat exclusiv autorul – si se pare ca dumneata AI CITIT pana la capat. Cine n-are rabdare s-o faca – e invitatul meu sa se opreasca unde "i-a ajuns", eu NU sunt orgolios.
    3. a). Invat, invat, invat… (Oare pe cine-oi fi "plagiat"? 😀 ) (Deocamdata invat CA se poate face; poate-'oi ajunge CANDVA sa invat si CUM se poate face – odinioara, pana inca nu ma bosorogisem, eram destul de bun la invatat… E adevarat ca avusesem si DE LA CINE sa invat!)
    b). Multumesc ca PT MINE "ti-ai batut capul" sa cauti si sa instalezi ce-o fi trebuit. Ma simt onorat de acest gest din partea dumitale.
    4. a). Hm! Pana la proba contrara nu-mi permit sa nu te cred pe cuvant…
    b). Cand incepusem eu sa scriu comentariul, Ema inca nu postase (tastez lent, cu un deget), deci NU dupa ea ma luasem, nici dupa raspunsul dumitale, ci asta fusese impresia mea directa si personala.
    c). A propos de comentarii si raspunsuri la ele, oare n-ar fi oportun sa apara nu numai data, ci si ora postarii comentariului? (De data asta nici eu nu stiu sa precizez daca intrebarea e reala sau retorica…)
    d). "Cunoastem" SI aceasta metoda de parare a ironiilor, sunt SI EU – MARE amator de tachinari (in ambele sensuri: SI sa tachinez, SI sa fiu tachinat – in mod inteligent), de preferinta fara malitie!

    P.S. Sa ma ierte ceilalti cititori ai dumitale pt relativa indiferenta emotional-intelectuala cu care m-am referit la ei, motivand cu faptul ca nu ii cunosc! "No offence intended"!

    In privinta orei comentariiolor, tare mi-e teama ca nu pot face nimic. Oricum, cand o sa am timp voi incerca sa vad daca e posibil sau nu.

    ORICUM nu e ceva cu adevarat important, doar ca ar facilita intelegerea succesiunii comentariilor si raspunsurilor la acestea (care de multe ori se cam "incruciseaza" ca timp).

    N-am zis ca ar masura media paginilor vizualizate. Masoara interesul aratat de cititori, luand in calcul si numarul de pagini vizualizate de fiecare. Daca o fi sau nu mai vechi decat google, aici chiar ca nu ma pot pronunta. In 1997 cand am inceput eu sa navighez pe net, google exista deja. Despre bounce rate, eu am auzit mult mai tarziu. Dar daca n-am auzit eu de el, nu inseamna ca n-ar fi existat, bineinteles !

    Yet Another Social Plugin powered by TutsKid.com.