Din nou despre comasarea judeţelor

6

Postat de Geocer | in categoria Basescu, Boc | pe data de 15-06-2011

Proiectul de reorganizare teritorială a României desenat de Base cu rujul d-nei Udrea pe un şerveţel de la restaurantul său preferat (apropo, care-o mai fi restaurantul preferat al preşedintelui?) era apărat aseară cu dinţii de premierul Boc, la TVR1. În ceea ce priveşte dinţii, d-l Boc stă foarte bine. E „tare-n gură” cum se zice. Cu argumentele stă mai prost. Iar asta din cauză că Băsescu a procedat cum îi place lui să procedeze: a anunţat proiectul de reorganizare aşa cum a vrut el, apoi i-a lăsat pe liderii partidului şi pe cei din guvern să găsească argumente în favoarea acestei împărţiri.
Ori, din păcate pentru ei, argumente nu prea există. Aşa că pedeleii sunt nevoiţi să recurgă la motivaţia supremă: „interesul naţional”, fără a intra prea mult în amănuntele acestui interes. Singurul exemplu concret dat de Boc, aseară, a fost cel referitor la drumuri şi a spus dumnealui ceva de genul: „Să zicem că vreau să repar un drum care trece prin 3 judeţe. Păi când vreau să mă apuc de el, constat că în primul judeţ licitaţia abia a început, în al doilea s-a terminat dar e contestată, iar în al treilea abia acum începe.” În felul acesta, domnia să sugera faptul că în momentul de faţă ar interveni 3 „actori” atunci când vine vorba de repararea unui drum naţional (dacă trece prin 3 judeţe, nu poate fi decât un drum naţional). Ori acest lucru este complet fals, întrucât există o singură structură la nivel naţional care se ocupă de aşa ceva şi anume Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Şi iată ce scrie pe site-ul aceste companii: „Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România asigură implementarea programelor de dezvoltare unitară a reţelei de drumuri publice, în concordanţă cu….”
Deci, e vorba de o chestie unitară, nu haotică, aşa cum sugera premierul aseară. CNADNR este o structură naţională care are filiale în toată ţara, dar aceste filiale nu sunt subordonate Consiliilor Judeţene, ci Direcţiilor regionale de care aparţin. Pentru că iată ce mai scrie pe site-ul acestei Companii: „CNADNR are un sediu central în Bucureşti, în teritoriu fiind organizată în 7 Direcţii Regionale de Drumuri şi Poduri : DRDP Bucureşti, DRDP Craiova, DRDP Timişoara, DRDP Cluj, DRDP Braşov, DRDP Iaşi, DRDP Constanţa. Fiecare dintre regionale dispune de secţii de drumuri naţionale (SDN-uri) acestea fiind în total 44.” Deci, nicio legătură cu judeţele! Mai mult, această companie este deja „regionalizată”, aşa că pică şi chestia aia cu drumul care trece prin 3 judeţe, căci de acel drum se va ocupa Direcţia Regională de care aparţine.
Ca să n-o mai lungesc, că n-are rost, argumentele prezentate aseară de d-l Boc i-or fi părând logice şi coerente unui copil de 3-4 ani, dar un om cu capul pe umeri nu are cum să le ia în serios. Pentru că sunt pur şi simplu puerile!

Comments (6)

Tocmai citisem, Gina. Pacat ca am aflat despre aceasta transmisiune, dupa!

Domnul Boc are un cu totul alt sistem de valori, cât despre punctele sale de reper… Orice încercare de a explica oareşce se încheie, invariabil, cu un haos boccian.

Haha, asta e o expresie noua, demna de luat notat: „haos boccian”.

Ai revenit la subiectul meu favorit (de lecturat).
Vroiam sa spun ca in Ca e guvernul federal care se ocupa de autostrazi si cad citeam eu mai abitir am constatat ca si Ro are o agentie natioana (care a scapat deocamdata desfiintari) care face exact asta. Pai eu zic intai sa desfinteze ei aceea agantie si apoi sa inceapa discutiile pe tema impartirii. Mie doar sa-mi ziceti din ce judet as face voi face parte (in caz ca ma satur de bine). :))

Ella, in momentul de fata nici macar guvernantii n-au habar ce-o sa fie si cum o sa fie (daca o sa fie, caci inca speram ca se va pastra organizarea actuala).

Yet Another Social Plugin powered by TutsKid.com.