Măsuri de protecție specifice

2

Postat de Geocer | in categoria banca, banci, De-ale mele | pe data de 29-12-2011

Pe la jumătatea acestei luni, o veste care ne privește pe toți a trecut aproape neobservată. Și asta din cauză că băncile nu au dorit să creeze panică, iar băncile au demonstrat de mai multe ori că pot să-și impună dorințele, atunci când vor. Ce s-a întâmplat? Un mare operator european de carduri bancare a „pierdut” o bază de date ce conținea informații despre utilizatorii cardurilor de acel tip, iar baza de date a ajuns pe mâna unor hackeri care știu destul de bine ce trebuie să faci cu acele informații.
De la noi, doar CEC-ul a recunoscut că ar avea astfel de probleme, a blocat toate cardurile și i-a chemat pe oameni să le emită gratuit altele, Celelalte bănci au luat „măsuri suplimentare specifice de protecție”. Măsuri care (din cât se pare) au creat situații penibile printre utilizatori, ca de exemplu aceea de a te trezi la casa de la hypermarket că nu-ți poți plăti cumpărăturile cu cardul, deși știai bine că ai destui bani.
O chestie de genul acesta mi s-ar fi putut întâmpla și mie alaltăieri, dacă aș fi inversat puțin ordinea operațiunilor efectuate. Mai precis, am fost la 2 magazine, am făcut niște cumpărături și am plătit cu cardul. Odată întors acasă, mi-am luat facturile (gaze, telefon fix, telefon mobil, cablu TV, electricitate) și m-am dus la bancomat să le plătesc. Efectuez liniștit primele 3 plăti, dar la a patra mă trezesc că-mi dă cardul afară și-mi afișează pe ecran un mesaj sec: „Tranzacția nu a fost efectuată. Contactați banca dvs.”. Cum bancomatul se află chiar în fața unei agenții a băncii, am inrtat fără ezitare și m-am adresat fetei de la ghișeu. Aceasta m-a legitimat, a verificat ceva în calculator, apoi m-a asigurat că nu e nicio problemă și mi-a recomandat să încerc să plătesc de la robotul aflat în incinta agenției. Într-adevăr, la robot lucrurile au mers așa cum trebuie și am reușit să-mi plătesc și celelalte facturi. Abia puțin mai târziu mi-am amintit despre știrea de la începutul articolului și m-am gândit că, probabil, una dintre măsurile alea de protecție este limitarea numărului de tranzacții permise zilnic, la 5. Așa cum ziceam: dacă mai întâi mi-aș fi plătit facturile și abia după aceea m-aș fi dus la cumpărături, m-aș fi trezit că nu le pot plăti cu cardul.
Deci, atenție mare la tranzacțiile efectuate, urmăriți-vă tot timpul soldul, iar dacă observați ceva ciudat adresați-vă imediat băncii care v-a emis cardul.

Comments (2)

voi tine seama de sfaturile tale
===============
eu isper sa te regasesc tot sanatos si vesel, adica ‘pus pe glume’
intr-un nou an mai bun

[stiu ca imi vei ramine un prieten de nadejde in orice situatie si iti multumesc, GEOCER >) ]
LA MULTI ANI !

Articolul-sursa constat ca se refera (de fiecare data cand se specifica) doar la cardurile DE CREDIT, neprecizand cum stau lucrurile cu cardul DE DEBIT.

Pai nu-s mai in castig eu, ca de fiecare data cand intra bani pe card lichidez toata suma si in activitatea rutiniera de-zi-cu-zi operez ca parintii nostri, TOT cu „cash”?
(Da, stiu, sunt demodat…)

Yet Another Social Plugin powered by TutsKid.com.