Dacă e marţi, e Cehia (2)

Postat de Geocer | in categoria Fără categorie | pe data de 14-08-2014

A doua zi a excursiei a debutat cu o plimbare printr-un orăşel pitoresc situat la nord de Budapesta şi locuit în principal de sârbi. Sigur, s-ar fi putut renunţa la această etapă din program, ca şi la următoarea (vizită la Visegrad că să vedem … nimic). Dar turoperatorul care ne-a propus această excursie a vrut să ne prezinte cât mai multe obiective turistice, fără a se aprofunda prea tare vreunul. Păcat, zic eu! S-ar fi putut opta pentru un program mai relaxat şi pentru câteva obiective importante, obiective asupra cărora să se insiste mai mult cu prezentarea. Dar, până una alta, iată câteva poze de la Szentendre (Sfântul Andrei), orăşelul despre care vorbeam mai sus şi o panorama asupra Cotului Dunării (în nordul Ungariei, undeva pe lângă Vişegrad).

Vedere din oraselul Szentendre

Coloana ciumei din Szentendre

Biserica din Szentendre

O biserica din Szentendre (in total sunt vreo 17)

Cotul Dunarii

După alte câteva ore de mers în autocar (în paranteză fie spus, nu-mi mai trebuie călătorie cu autocarul prea curând!), am ajuns la Bratislava, în Slovacia. Cu ocazia trecerii graniţei din Ungaria în Slovacia am văzut şi eu pentru prima dată cum stă treaba cu Spaţiul Schengen. Practic, nu mai există frontieră! Dacă la trecerea din România în Ungaria ni s-a cerut să prezentăm un act de identitate, trecerea dintr-o ţară membră Schengen într-alta se face fără să realizezi faptul că s-a produs. Dacă ghidul nu-ţi spune „acum intrăm în cutare ţară„, îţi dai seama doar când începi să primeşti mesaje de la noul operator de telefonie la care ţi se conectează automat telefonul. În curând, s-ar putea că nici amănuntul ăsta să nu mai facă diferenţa, căci se preconizează unificarea reţelelor UE, astfel încât roamingul să dispară.
La Bratislava nu ne-am oprit decât pentru circa o oră. Am văzut doar podul cu un OZN pe băţ şi biserica Sf. Martin. A urmat încă un lung drum în autocar, iar seara târziu am ajuns la Praga unde am avut parte de o primire foarte „fierbinte”. Despre ce este vorba? Este vorba despre recepţionerul hotelului Pramen la care am stat 3 zile, recepţioner care a dat dovadă de un exces de zel ieşit din comun atunci când ne-a pus să completăm formularele necesare cazării. Omul era în stare să verifice fiecare literă şi să te pună s-o îndrepţi sau să completezi din nou formularul doar pentru o liniuţă, un punct sau mai ştiu eu ce i se năzărea lui. După un drum de vreo 500 Km în autocar, doar asta ne mai lipsea! Dar să revenim la pozele din Bratislava.

OZN-ul de pe pod

Biserica Sf. Martin

Comments are closed.

Yet Another Social Plugin powered by TutsKid.com.