Paște la munte (I)

Postat de Geocer | in categoria vacanta | pe data de 10-04-2018

Niciodată n-am știut dacă cei care-mi urau „Paște fericit” îmi doreau să am parte de sărbători pascale fericite sau să pasc fericit din iarba patriei. În ceea ce privește titul articolului, treaba e clară: am petrecut week end-ul prelungit de Paște, la munte.
Am străbătut de mai multe ori Valea Oltului și automat am trecut prin stațiunea Călimănești-Căciulata, dar de oprit nu m-am oprit decât la Mănăstirea Cozia. În rest, ce-am putut vedea din fuga mașinii. Așa că, dacă tot s-a ivit această mini-vacanță de Paște, m-am gândit să profit și să vizitez cele 2 stațiuni, plus ce mai e pe-acolo prin preajmă. Am rezervat o cameră la o pensiune din Căciulata și hai la drum.
Drumul este DN 7, iar de la Pitești și până la pensiune am făcut cam 1h30. Deși ajunsesem mai devreme decât era preconizat (știți că ziua hotelieră începe de regulă la ora 14.00), am fost cazat imediat, deci am putut să vizitez și stațiunea în aceeași zi.
Aspectul stațiunii îți lasă niște impresii amestecate, așa cum amestecate sunt și imaginile pe care le vezi. Pe de o parte hoteluri vechi, dar frumos renovate și aranjate, plus pensiuni sau hoteluri noi care dau un aspect frumos, plăcut, iar pe de altă parte case, hoteluri și pensiuni lăsate în voia sorții care s-au degradat și dau un aspect dezolant unei părți a stațiunii. Și parcurile sunt bine îngrijite, și izvoarele cu apă vindecătoare sunt amenajate și puse în valoare, deci am putea zice că sunt mai multe plusuri decât minusuri.
Dar în afară de stațiune, ce se mai poate vedea în zonă? Oltul, bineînțeles, dar n-o să stea nimeni să privească apa timp de 3 zile, așa că am căutat și alte atracții. Pentru că tot era Paștele, turistul creștin se simte atras mai ales de cele sfinte, așa că în afară de Mănăstirea Cozia am vizitat și Turnu, dar și Ostrov. Iar la Înviere am fost la Ostrov.
Apoi, am observat că este foarte promovată prin panouri publicitare și indicatoare Cascada Lotrisor, deci am mers și până acolo.
Și pentru a reveni la scopul de agrement și relaxare al vacanței, am trecut vreo 2 ore și pe la Cozia Aqua Parc, mai precis la piscina interioară cu apă termală sărată.
În episoadele următoare voi povesti mai pe larg despre unele din aceste atracții turistice. Deocamdată, iată cum arăta Oltul la Călimănești în aceste zile.(va urma)

Oltul la Calimanesti

Write a comment

Yet Another Social Plugin powered by TutsKid.com.